Viherpesu- vai arvostustaloutta?
Viherpesutalous (Alma Talent) on Antti Isokankaan ja Riku Vassisen tuore tietokirja. Kirjassa käsitellään mm. kysymystä, miten kertoa arvoista ilman viherpesua tai sotkuista identiteettipolitiikkaa.
HS Vision (24.8.24) haastattelussa Isokangas arvelee, että brändin aktivismista voi seurata kaupallisia hyötyä, mutta helppoa se ei ole. Brändit voivat hänen mukaansa ottaa kantaa kiperiinkin asioihin, kunhan tekevät sen arvojaan kunnioittaen. Kaikkea ”ei pidä vain halata kuoliaaksi”.
Olemme isolla kirjoittajaporukalla samoilla linjoilla vuonna 2020 julkaistussa Arvostustalous-kirjassamme (Vastapaino). Väitämme kirjassa, että arvostusta ei voi myydä eikä ostaa, sillä se pitää ansaita. Lisäksi esitämme, että arvostus on yleisesti haluttua, mutta sen tarjonta on niukkaa, minkä vuoksi arvostuksen tarpeen tyydyttäminen vaatii ponnistelua ja siitä on kilpailtava. Voit tutustua kirjaan tästä linkistä löytyvästä videotallenteesta.